Monday 29 October 2018

MINUM KENCING ANJING UNTUK KULIT HALUS TANPA JERAWAT


Lyn Lew berkata, dia mengamalkan petua minum air kencing anjing untuk mendapatkan kulit putih mulus tanpa jerawat. Malah katanya, kencing anjing juga boleh mungubati kanser.


Lyn Lew juga sempat merakam aksi minum air kencing tersebut untuk membuktikan bahawa dia benar-benar serius ingin berkongsi rahsia kebaikan air kencing anjing. Dalam video tersebut, Lyn berkata ramai yang tertanya-tanya rahsia kecantikan semulajadi yang ia miliki. Sebab itulah dia berkongsi video tersebut.


Menurut Lyn, air kencing anjing mempunyai kandungan vitamin A, vitamin E, 10 gram kalsium dan juga terbukti boleh mengubati penyakit kanser. Tetapi katanya, info ini tidak dikongsi oleh pakar perubatan kerana syarikat-syarikat besar ingin mengaut keuntungan melalui penjualan produk-produk kecantikan dengan harga yang mahal.


Setelah video tersebut menjadi tular, beberapa doktor pakar segera mengeluarkan nasihat agar jangan mempercayai video tersebut. Menurut mereka, Air kencing anjing mengandungi daripada ammonia, bakteria, hormon, dan asid urik. Satu kajian juga mendapati, kencing anjing mengandungi lebih daripada 20 bakteria.

No comments:

Post a Comment