Wednesday 17 October 2018

ISTERI BUNUH ANAK KEMUDIAN BUNUH DIRI SELEPAS SUAMI MEMALSUKAN KEMATIAN


Seorang wanita membunuh dua orang anaknya dan membunuh diri setelah mendapat laporan kematian suaminya. Malangnya, si suami sebenarnya memalsukan kematian untuk mendapatkan duit insuran yang ia beli sebanyak 600,000 ringgit.

Mulanya, encik He membeli insuran dan menamakan isterinya sebagai waris. Seterusnya, dia pun menyewa sebuah kereta dan menenggelamkannya di dalam sungai. Ketika polis menjumpai kereta tersebut, mereka menbayangkan encik He sudah mati lemas dan mayatnya dihanyutkan air sungai.


Setelah 3 minggu berlalu tanpa khabar berita daripada He, isteri beliau pun membunuh 2 orang anaknya dan membunuh diri di dalam kolam berhampiran rumah mereka. Sebelum membunuh diri, dia juga sempat menulis nota bunuh diri di laman sosial . Dia berkata, kematian ini akan menyatukan mereka bersama sekali lagi. 

Mendengar berita kematian keluarganya, encik He sangat merasa bersalah dan akhirnya ke balai polis dan mengaku bersalah memalsukan kematiannya untuk duit insuran. Rancangan tersebut juga dirahsiakan daripada isteri dan ahli keluargannya. Menurut encik He, dia ingin mendapatkan duit tersebut untuk keluarganya kerana anaknya menghidap penyakit epilipsi.

No comments:

Post a Comment