Sunday 26 August 2018

GOONCH IKAN RAKSASA MAKAN MANUSIA


Ikan goonch adalah ikan yang zaman purba yang boleh membesar sehingga 6 kaki panjang. Berikutan kejadian manusia hilang disedut kedalam air oleh sejenis mahkluk yang tidak dapat dikenal pasti, pasukan penyiasat telah membuat penyelidikan.


Mendengar daripada cerita penduduk kampung yang melihat sendiri kejadian tersebut, Jeremy Wade seorang biologist British telah datang dan ingin menangkap mahkluk itu sendiri. Menolak kemungkinan jerung merupakan pemangsa tersebut, Jeremy Wade nekad untuk menyelam berdekatan lokasi kejadian dan menangkap si pemangsa.


Setelah beberapa jam mencuba, Wade menemui ikan Goonch sepanjang satu meter tetapi gagal ditangkap. Melalui cerita, kemungkinan ikan Goonch menjadikan sisa mayat dari upacara pembakaran sebagai makanan mereka. Ini menguatkan lagi teori bahawa ikan tersebut merupakan pemangsa sebenar. Wade pun mendapat idea untuk melakukan upacara pembakaran tersebut untuk menarik Goonch tersebut keluar. Keesokan harinya, Wade akhirnya berjaya memancing ikan tersebut yang sepanjang 6 kaki dan seberat 73kg.

Kejadian ini pernah disiarkan di dalam rancangan River Monsters.

No comments:

Post a Comment