Wednesday 19 December 2018

[VIDEO] PENCURI SERAH DIRI KERANA DIJAMPI SEKARUNG JAGUNG MELEKAT DI KEPALA

Kejadian ini berlaku di negara Tanzanian. Seorang pencuri berumur 23 tahun yang bernama Frank Japhet telah mengejutkan pihak polis kerana datang  ke balai lalu mengaku telah mencuri sekarung jagung. Lebih pelik lagi, karung jagung yang seberat 20kg ini tersangkut di belakang leher beliau.


Merasa simpati dengan pencuri tersebut, pihak polis telah mencuba pelbagai cara untuk menanggalkan karung tersebut tetapi semuanya berakhir dengan kegagalan.


Menurut pemilik jagung itu, beliau telah meminta bantuan seorang dukun untuk berbuat demikian kerana sakit hati setelah jagung yang ia sudah lerai akhirnya dicuri. Sekarang, beliau mahu pencuri tersebut membayar duit kepada dukun yang sama untuk menghilangkan jampi tersebut.



Pada zaman sekarang, saya yakin mesti ramai yang tidak percaya akan kewujudan ilmu ghaib. Di tambah lagi dukun atau bomoh yang mengaku mempunyai kuasa mistik tetapi akhirnya helah mereka terdedah. Saya sendiri pernah mendengar cerita dari orang tua-tua bahawa suatu masa dahulu, guru silat mereka sememangnya boleh terbang dan berdiri di atas daun pisang.

Sehingga sekarang, jika kamu masuk ke kawasan pedalaman yang terpencil, kamu masih boleh melihat pokok rambutan diikat dengan kain warna merah. Kononnya, jika anda cuba mencuri buah rambutan tersebut, anda akan melekat dan tidak mampu untuk bergerak dari pokok tersebut.

No comments:

Post a Comment