Wednesday 12 December 2018

MENJADI KAYA SETELAH MEMBINA HOTEL BENTUK ANJING

  

Di Malaysia, kebiasaannya kita melihat homestay yang hampir sama sahaja. Kadang-kala rumah kontena, rumah atas pokok, rumah kayu atau bambu menjadi pilihan. Pilihan-pilihan itu sudah menjadi biasa sehingga menjadi kurang menarik.


Manakala di AS pula, dua orang arkitek iaitu Dennis dan Francess melihat peluang daripada kekurangan pilihan tersebut. Kebetulan gemarkan anjing, mereka berdua pun membina sebuah tempat penginapan yang berbentuk anjing jenis Beagle.


Kerana melihat keunikkan hotel tersebut, setiap hari hotel tersebut akan dikunjungi pengunjung. Hotel tersebut berjaya menarik ramai pelancong dari seluruh dunia. Jika anda berminat untuk menginap di sana, anda haruslah membuat tempahan awal kerana permintaan yang sangat tinggi.

Bagaimana pendapat anda? Tidakkah anda berminat membina rumah dengan konsep yang sama? Anda mungkin boleh membina tempat penginapan berbentuk durian.  Keunikan tersebut pasti akan mudah mendapat perhatian dari orang ramai dan senang untuk viral.


Jika anda rasa tidak berkemampuan untuk menarik pelancong dari luar negara kerana masih kurang  faham dalam selok-belok perniagaan rumah penginapan, itu tidak akan menjadi masalah kerana anda boleh target pelancong di dalam negara  kita sahaja.

Sebagai contoh homestay rumah atas pokok di sini Sabah berjaya menarik ramai pengunjung dari seluruh negara. Sedangkan rumah tersebut sebenarnya tidak berada di atas pokok. 

No comments:

Post a Comment