Monday 10 December 2018

[VIDEO] HEBOH ULAR BERTAPA SELAMA 4 TAHUN DI KALIMANTAN INDONESIA


Sekali lagi kejadian pelik terjadi di Kalimantan Indonesia. Kali ini penduduk kampung mendakwa seekor ular tedung tidak bergerak selama 4 tahun kerana sedang bertapa. 


Kerana merasa hairan, ramai yang datang melihat sendiri kejadian aneh tersebut. Kawasan itupun akhirnya dipagar untuk langkah berjaga-jaga. Sehingga kini, masih ramai orang yang berkunjung untuk melihat dan merakam ular tersebut. Seperti tidak terganggu dengan kehadiran orang ramai, ular itu terus sahaja melingkar dengan tenang. 


Susudah cerita tersebut tular, seorang pawang ular yang terkenal di Indonesia tampil mengulas kejadian tersebut. Panji yang biasanya terkenal dengan kemampuan beliau melakukan aksi-aksi luar biasa dengan ular mengatakan beliau tidak percaya dengan dakwaan ular tersebut sudah bertapa selama 4 tahun. Menurut beliau, seekor ular biasanya hanya mampu bertahan hidup tanpa makanan selama 3 bulan sahaja. Jika 4 tahun tanpa bergerak mencari makan, ular tersebut sudah tentu akan mati.


Menurut panji juga, ular tersebut tidak bergerak sementara ini kerana ada dua kemungkinan sahaja. Pertama, ular tersebut adalah ular betina dan sedang menunggu telur. Dan yang kedua pula ialah, ular tersebut ular jantan dan sedang nyaman di kawasan yang ia telah takluki.

Bagaimana munurut kamu? Bolehkah seekor ular bertapa? 

No comments:

Post a Comment