Thursday 24 May 2018

DIA HENDAK MELIHAT REAKSI SUAMINYA TETAPI..

Suatu hari si isteri ingin mencuba suaminya. Ketika si suami keluar bekerja, si isteri pun menulis surat menuntut bercerai. Si isteri sebenarnya tidak berniat untuk bercerai. Dia hanya ingin melihat reaksi suaminya. 

Kemudiannya, si isteri pun meletakkan surat tersebut di atas meja dan segera bersembunyi di bawah katil sambil menungggu suaminya pulang.

Ketika suaminya pulang, dia melihat surat tersebut dan membacanya.

Alangkah terkejutnya si isteri apabila dia mendengar suaminya menelefon perempuan lain. Si isteri mendengar perbualan si suami dengan wanita lain. "Sayang, jumpa awak di rumah hari ini. Si bodoh ini sudah menuntut cerai. Mungkin dia sudah tahu saya curang dengan kamu. Saya sangat gembira akhirnya bebas daripada dia. Alangkah baiknya jika saya menemukan kamu lebih awal daripada dia. Jumpa nanti." 

Mendengar perbualan si suami, hati si isteri hancur berkecai.

Sesudah itu, si suami segera bergegas keluar daripada rumah. Si isteri pun merangkak keluar dari bawah katil dan ternampak surat balasan daripada si suami. Sambil menangis teresak-esak, si isteri membaca surat tersebut. Dan kali ini si isteri sangat terkejut dengan kesilapannya.

Surat tersebut berbunyi, "Sayang lain kali jika kamu ingin permainkan saya, pastikan kaki kamu tidak kelihatan di bawah katil. Saya tahu kamu mainkan saya. Saya hendak keluar membeli barang, jumpa anda nanti. I LOVE YOU."

Ah... betapa leganya hati si isteri. Pengajarannya, jika anda ingin permainkan seseorang, pastikan kamu sudah merancangnya dengan cukup sempurna. Hehehe plot twist!

No comments:

Post a Comment