Tuesday 26 November 2019

ELVIS PRESLEY MENGUBAH NEGATIF MENJADI POSITIF


Peminat fanatik Elvis Presley ada dimana-mana. Beliau dianggap raja rock and roll. Sedangkan diusia mudanya, beliau pernah dianggap gagal dan tidak mungkin mampu menjadi seorang penyanyi.

Elvis gagal di dalam kelas musik. Sewaktu kecil dia tiada kebolehan bersosial. Ketika meningkat dewasa, dia bekerja sebagai pemandu lori disamping berusaha mencari nama di dalam industri musik.


Selepas persembahan nyanyian pertama Elvis Presley, pengurusnya berkata, "Anda tidak akan pergi jauh, lebih baik anda kembali menjadi pemandu lori".

Walaupun mendapat kecaman negatif, Elvis masih tidak menyerah dalam mengejar cita-citanya. Beliau berkeras mengeluarkan album pertama tetapi gagal mendapat sambutan. Sesudah itu, Elvis pun mengambil kelas vokal tetapi sekali lagi mendapat kecaman negatif. Dia dikatakan tiada bakat untuk menyanyi.


Sehinggalah suatu hari, berkat kegigihan dan usahanya, nama Elvis meningkat naik dan musiknya pun semakin disukai ramai sehinggalah dia mendapat gelaran king of rock and roll.

No comments:

Post a Comment